The journey ends… - Reisverslag uit Bogor, Indonesië van JeroenenVera - WaarBenJij.nu The journey ends… - Reisverslag uit Bogor, Indonesië van JeroenenVera - WaarBenJij.nu

The journey ends…

Blijf op de hoogte en volg

10 Maart 2013 | Indonesië, Bogor


New Zealand is helaas afgelopen, een maand is toch echt te kort maar we gaan zeker terug. Het Noordelijk eiland vonden wij beide het mooist. Het lijkt heel erg op het Engels landschap en dat trekt ons toch heel erg.

Na een 3,5 uur durende boottocht zijn we aangekomen in Wellington, leuke stad met een leuke haven. Goed begin van het Noordelijk eiland!
Er is bijna tot geen regen gevallen dus de groene heuvels horen even tot de verbeelding maar het is echt zo mooi. We zijn erg enthousiast over New Zealand. Aussie is zo lang een droom geweest en ik ben erg blij dat we hier 4 maanden zo’n toffe tijd hebben gehad en het is zo anders dan New Zealand dat ik het moeilijk met elkaar kan vergelijken maar qua natuur is New Zealand mooier. Beide voor herhaling vatbaar dus dat wordt weer sparen…

Na Wellington zijn we naar Napier gegaan, deze stad is compleet in de jaren 30 stijl gebouwd, helaas niet zo goed onderhouden.
Voor ons 7 jaar samen zijn we naar de film geweest in Napier en we dachten hoe toepasselijk “the Hobbit” maar we waren te laat, hij draaide niet meer. Dus is het Good Day to die harder met Bruce Willis geworden (notitie voor papa). Hou ervan of niet maar ik vond het persoonlijk heerlijk over de top en super Amerikaans…

In het Noordelijk eiland wordt veel honing geproduceerd en misschien dat sommige het kennen maar je leest vaak in boeken over Mead, dat is (ik dacht biertje) een honing wijn en ze zeggen dat dit waarschijnlijk het eerste alcoholistische drankje was….mmmmh heerlijk kan ik je zeggen!! Het lijkt heel erg op likeur. Met een honing ijsje als toetje vervolgen we onze reis naar Mt Doom (vulkaan uit Lord of the Rings), dit was voor mij de mooiste wandeling die we tot nu toe hebben gedaan. Deze vulkaan is niet meer actief maar er zitten veel warm water geiser die nog wel actief zijn.

Om een beetje in de Lord of the Rings sferen te blijven zijn we de dag erna naar Hobbiton geweest. Jeroen mega enthousiast haha…dit is het dorp waar de Hobbits wonen. De set was nog voor een groot deel in tact en na een rondleiding en vele foto’s hebben we een biertje gedronken in The Green Draken. Ik dacht dat alles uit de film wat nog te zien is heel erg toeristisch zou zijn maar dit helemaal niet zo, je moet zelfs goed zoeken naar bordjes of wandelingen die met de film te maken hebben. De locals zijn wel erg trots op de film.

We rijden nog een stukje boven Auckland waar je the Kauri Forest hebt, dit staat bekend om zijn mega grote bomen. Deze worden helaas bedreigt met een schimmel en zijn zeer zeldzaam. Bij 1 boom konden om de stam 12 volwassenen staan met hun armen uitgerekt.

We rijden naar Auckland waar we 2 nachtjes blijven maar eerst de bus ingeleverd, met een respectabele 5187 km op de teller. Het is even wennen hoor want nu hebben we geen auto meer.

Donderdag 7 maart zijn we naar Kuala Lumpur gevlogen waar we 1 dag zijn gebleven. Onze eerste ervaring met Azië…ik weet niet zo goed wat ik ervan moet zeggen…..we hadden een hotel in Chinatown waar bij aankomst (’s avonds) een markt in volle gang was. Loop je met al je tassen over de markt op zoek naar je hotel proberen ze je nog tassen aan te smeren, alsof ik nog niet genoeg tassen bij heb ;-)

Vrijdagmiddag terug naar de luchthaven waar we een vlucht hadden naar Jakarta.

We are in Indonesia……


  • 10 Maart 2013 - 13:58

    Marije:

    WOW weer een geweldig verhaal met nog betere foto's! ziet er echt prachtig uit en wat heerlijk relaxt zijn jullie volgens mij ;)
    Veel plezier bij het volgende avontuur!!
    xxx

  • 10 Maart 2013 - 14:12

    Maarten En Brenda:

    Geweldig verhaal weer! Ook zijn de foto's uit het hobbit dorp echt geweldig haha!
    Heel veel plezier in Azie!
    Groetjes Maarten en brenda

  • 10 Maart 2013 - 20:17

    Zoltan:

    Wat een heerlijke plek om zeven jaar samen te vieren. Nu natuurlijk veel plezier verder in Azië.

    Groet Z

  • 11 Maart 2013 - 07:09

    Gerda Reidinga:

    Ha Jeroen en Vera,
    Ik zou zo naar New Zeeland willen vertrekken wat is het ontzettend mooi daar. Leuk de huisjes van de Hobbits. Ik heb de film de Hobbit nog niet gezien maar na jullie verhaal ga ik dat zeker doen. Lord of the rings , vond ik helemaal geweldig.
    Maak er wat van in Indonesië, fijne tijd daar en geniet nog enkele weken. Wij gaan gewoon door met vorst.
    groetjes gerda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 06 Aug. 2012
Verslag gelezen: 935
Totaal aantal bezoekers 26554

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2012 - 01 Oktober 2013

Australië en Nieuw Zeeland

07 Maart 2013 - 05 April 2013

Indonesië

13 Augustus 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: