Donderdag 18 oktober 2012 - Reisverslag uit Sydney, Australië van JeroenenVera - WaarBenJij.nu Donderdag 18 oktober 2012 - Reisverslag uit Sydney, Australië van JeroenenVera - WaarBenJij.nu

Donderdag 18 oktober 2012

18 Oktober 2012 | Australië, Sydney

JEEEEEEJ!!!!!! We hebben de camper. Het is een Toyota High Top uit 2002. Na het vertrek uit Sydney hebben we toch maar geen auto gehuurd en zijn we met de trein richting Penrith gegaan. Toen we daar aankwamen en de weg aan een meisje vroegen was ze zeer verbaasd dat er überhaupt toeristen waren in Penrith en aangezien de toerist Information zo'n 2 km buiten het stadje was zijn we maar te voet (en met volle bepakking) naar ons hotel gelopen, ook ruim 2 km. "s avonds een hapje gegeten bij de lokale roeivereniging en de volgende maar snel verder richting Katoomba in de Blue Mountains. Hier hebben we 3 nachten in een hostel, Katoomba mountain Lodge, geslapen. Serieus het koudste hostel ever! We hebben een mooie wandeling gemaakt door het subtropische regenwoud gemaakt en de Three Sisters gezien. Volgens de Aboriginal legende zijn het 3 zusjes, die door hun vader zijn opgesloten om ze te behoeden voor een monster. De laatste nacht was nog een beetje kouder, gelukkig hadden we een warmtelamp op de kamer en toen we wakker werden bleek het al vanaf 5 uur 's nachts te sneeuwen. Resultaat: 5 cm sneeuw, in 16 jaar tijd had het niet meer zo gesneeuwd en nu ook nog in het voorjaar. Locals waren erg onder de indruk. Hebben we toch nog eerder sneeuw dan jullie ;-) Gelukkig reed de trein wel gewoon en zaten we 2 uur later in het zonnetje en strak blauwe lucht in Gosford.

Gosford is een redelijk groot plaatsje vlak bij de kust tussen Sydney en Newcastle. We sliepen hier in een motel met zwembad en een gym, die er op de foto beter uitzag dan in het echt, geen apparaat bleek te werken, dus maar gewoon buiten hardgelopen. Heerlijk weer gehad en nog lekker een dagje strand gedaan bij The Entrance (stadje). Hoogtepunt van dit stadje is het dagelijkse voeren van de 300 pelikanen. Wat een grote vogels!

Gisteren terug naar Sydney om eindelijk onze camper op te halen en na een uitgebreide uitleg konden we vertrekken. Allebei super blij haha. We staan nu bij Richmond op een gratis campsite. We moesten alleen lid worden van de plaatselijke bejaardenclub, die tegenover de campsite een community center heeft met een casino en restaurant. Voor $ 4,- zijn wij een jaar lang ere lid van de Richmond Club!

Morgen vertrekken we richting Wiseman Ferry (omdat Jeroen dit zo leuk vind klinken) en gaan we daar lekker wandelen en voor het eerst onze barbecue proberen. Het weer dit weekend wordt 30+ dus hebben we een camping gezocht waar een meertje is waar we veilig kunnen zwemmen (zonder haaien en krokodillen).

Alle foto's zetten we in dropbox, moet alleen nog ff uitvogelen hoe we die met iedereen kunnen delen. Hier al wel vast een foto van onze camper.

Dikke kus.

• 18 Oktober 2012 - 10:51

Koen:

Heey Jeroen en Vera,

Leuk om jullie verslagen te lezen.
    Alvast eet smakelijk van jullie barbecue.
    Nog veel plezier

Xx
    Koen

Dag Vera en Jeroen,

Erg leuk om jullie reisverhaal te volgen. Volgens mij hebben wij destijds eenzelfde camper gehad! Foto's links bovenin heb ik bekeken, dus voor de volgers makkelijk te vinden. Heel veel plezier daarzo!

• 18 Oktober 2012 - 14:00

Brigitte Kater:

Oeps, heb te vaak op het reactie plaatsen knopje geduwd! Sorry (Syngenta netwerk is traag!)

• 18 Oktober 2012 - 14:41

Gees:

hey hoe gaat het met jullie ,zo te zien goed . Hier gaat alles goed. leuk jullie reisverslag te lezen.

heel veel groetjes,
    Gees

• 18 Oktober 2012 - 18:07

Ma:

Supergave Camper!! Lijkt me best groot.
    Wat een grap, jullie lid van de bejaardenclub. Het kan maar ergens goed voor zijn. We zijn erg benieuwd naar de foto's.
    Veel plezier.
    Liefs, pa en ma

PS
    Wij zijn intussen weer veilig geland en terug thuis in een nat Nederland

• 18 Oktober 2012 - 18:32

Ad Van Zantvliet:

Met verbazing gelezen over jullie reis, Geweldig. Geniet er van Ad en Joos.

• 18 Oktober 2012 - 19:50

Zoltan:

Als de rest van de maanden net zo zal zijn als de eerste weken, komen jullie tijd tekort maar wat een waanzinnig avontuur. Geweldig om jullie trip te kunnen volgen en ik heb echt het idee dat jullie 1000% genieten. Succes met rijden en kijk uit voor het inhalen van supertrucks, zijn een stukje langer dan in Nederland.

Zoltan

• 19 Oktober 2012 - 09:30

Marije:

hoi lieverds!
    het leest weer als een spannende roman! jeetje wat een avontuur, nu al :o
    En die pelikanen zijn zeker groot! in Florida komen ze gewoon de zee in gedoken terwijl je daar aan het zwemmen bent haha. Verder al spannende diersoorten gezien (of gehoord in het oerwoud net als saar en patries haha)??

Camper is ook super gaaf, helemaal chill hoe vera erbij zit :D

Geniet van het weer (hier wordt het vandaag trouwens ook gewoon 20 graden hoor *heftig* ;p)

xx marij

• 19 Oktober 2012 - 09:59

Sander Heijnen:

Luitjes!

Alles ok daar lees ik wel!

Maak er wat van en ik zal jullie zo nu en dan blijven volgen.

gr. Sander

• 22 Oktober 2012 - 11:49

Brenda:

Ha Vera en Jeroen,

Leuk om jullie zo te volgen! Echt bizar van de sneeuw. Ze lieten het zien op RTL bij het journaal.
    En dan het weekend daarop al 30 graden!
    Geniet ervan.
    Ben benieuwd naar de foto's.

Liefs xx bren

• 24 Oktober 2012 - 16:18

Emmely:

Hee Vera en Jeroen!

Wat goed om jullie verhalen te lezen! Moest nog even uitvogelen hoe ik op jullie site kwam. Zat maar te klooien met Vera en Jeroen.. maar het is Jeroen en Vera... :-) Goeeeed...

Cool met de camper lekker op pad! Dan voelt het volgens mij helemaal 'reiziger.. ' haha!

Willen jullie nog weten wat het weer doet in Nederland :-), dit weekend komt er nachtvorst hoorde ik op het nieuws... dus geniet vooral lekker daar!!

Groetjes,
    Emmely

• 25 Oktober 2012 - 19:09

Winny:

Hoi lieve luitjes kijk regelmatig en hehe eindelijk weer verslag. Super die camper. Ben bLij dat Alles goed gaat met jullie en dat jullie genieten. Ik kijk weer uit naar het volgende verslag. Fijn dat jullie lid zijn van de bejaardenclub ha je kan niet vroeg genoeg beginnen met voor je oude dag te zorgen.
    Xx winny

Hoi Vera (& Jeroen),

Eindelijk een wat langer verslag. Mensen vinden dat leuk om te lezen hoor ;). Ik mag absoluut niet klagen qua reisuren in 2012, maar ik ben toch best jaloers op jullie.